Τετάρτη, 10 Ιουλίου 2013

681-Κάν' υπομονή (Ο κόσμος δεν μας έφταιξε)

--------------------------------------------
από http://www.youtube.com/watch?v=v850sxFM0Sk

Τρίο Κιτάρα
Κάν' υπομονή (Ο κόσμος δεν μας έφταιξε)  
Μουσική: Γιώργος Μουζάκης, Στίχοι:
--------------------------------------------
--------------------------------------------
Από την ταινία "Η Ωραία των Αθηνών" (1954) στην οποίαμ πρωταγωνιστούν οι Γεωργία Βασιλειάδου, Βασίλης Αυλωνίτης, Νίκος Σταυρίδης, Μίμης Φωτόπουλος, Σπεράντζα Βρανά, Γκέλυ Μαυροπούλου (πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση), Σταύρος Ξενίδης, Βελισσάριος Κοντογιάννης, Χρυσάνθη Λιάπη, Μαρίκα Βονασέρα, Αννέλα Σεβίλλη, Γκόλφω Μπίλλη, Μίλτος Χοντάς, Ράλλης Αγελλίδης, κα
Σενάριο - σκηνοθεσία: Νίκος Τσιφόρος
Μουσική: Γιώργος Μουζάκης
Στίχοι τραγουδιών: Γιώργος Οικονομίδης, Πρετεντέρης, Γ. Γιαννακόπουλος
Τραγουδούν οι Σπεράντζα Βρανά και το Τρίο Κιτάρα

Περισσότερα:
Ίσως όμως η ταινία να παρουσίαζε μεγαλύτερη αρτιότητα αν είχε δημιουργηθεί μετά τα μέσα του '55, περίοδος που παρατηρείται άνοδος τεχνική και αισθητική των ελληνικών ταινιών, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην πείρα και τις προσπάθειες των τεχνικών αλλά και στο στοιχείο του επαγγελματισμού που αρχίζει πια να διακρίνεται στους περισσότερους συντελεστές. Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως από τα μέσα του '55 υιοθετούνται οι πιο νεωτεριστικοί τεχνικοί εξοπλισμοί από όλες τις εταιρείες. Απλά σημειώνεται μικρή άνοδος σε ορισμένα στούντιο και εργαστήρια.

Επιστρέφοντας στο πλαίσιο της συγκεκριμένης ταινίας, συναντάμε τις χαρακτηριστικές σκηνές από νυχτερινά κέντρα διασκέδασης με τη μουσική του Γιώργου Μουζάκη και την πληθωρική Σπεράντζα Βρανά να τραγουδάει τα «που θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα» και «θα γίνω Βραζιλιάνα». Η ταινία ολοκληρώνεται με την αποκατάσταση της τάξης και τη δικαίωση των ταλαιπωρημένων. Και αυτό ακόμα ακολουθεί συγκεκριμένα μοτίβα της εποχής που τα συναντάμε τόσο στα μελό όσο και στις κωμωδίες παρά τη θεματική τους διαφοροποίηση. Η "Ωραία των Αθηνών" μπορεί να μην ξεφεύγει από τα λάθη και τις υπερβολές της κινηματογραφικής παραγωγής του «τότε», οφείλουμε όμως να την εξετάσουμε μέσα στο ιδεολογικό-κοινωνικό πλαίσιο της εποχής της λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες και τον υποτυπώδη εξοπλισμό.
--------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------
--------------------------------------------

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου